فکر سبز

آموزش موفقیت و قانون جذب و رشد فردی

فکر سبز

آموزش موفقیت و قانون جذب و رشد فردی

  • ۰
  • ۰

آموزش مدیتیشن برای آرام سازی ذهن

 

🌸مدیتیشن یکی از مؤثرترین راه‌ها برای آرامش و آرام کردن ذهن است همان‌گونه که میدانید در مدیتیشن فرکانس مغز بسیار پایین می‌آید و این امر باعث افزایش عملکرد مغز می‌شود و به عنوانی مرتب می‌شود برای انجام کارهای دیگرمان، حتی امروزه ورزشکاران شب قبل از مسابقه مدیتیشن را انجام می‌دهند تا فردای مسابقه باانرژی زیاد و آرامش بتوانند مسابقه را شروع کنند.

 

🌸کارهای روزمره و دغدغه های ذهنی، ذهن ما ذو ناآرام می‌کنه و این باعث میشه تا به فعالیت‌ های مهم خود نرسیم و بیشتر احساس خستگی میکنیم. یک ذهن ناآرام نمی‌تواند خوب فکر کرند و تصمیم بگیرد. تصور کنید در اتاقی هر چیزی تو جایی قرار دارد و اتاقی بسیار شلوغ و بهم ریخته هست. ذهن بیشتر مردم این‌گونه است. اما شما می‌ تونین ذهن خودتون رو با مدیتیشن آرام کنید.

آموزش مدیتیشن برای آرام سازی ذهن

🖍نکات مهم مدیتیشن

🌸می‌تونید نشسته انجامش بدین.
🌸می‌تونید با چشمای باز انجامش بدین اما اگر چشم‌ها بسته باشد اثر آن بیشتر است.
🌸با آهنگ بی‌کلام و بدون آهنگ بی‌کلام می‌تونید انجامش بدین.
محیط انجام کار باید کاملاً ساکت و آرام باشد.
🌸در هر زمان می‌تونید انجام بدین اما شب‌ها قبل از خواب و صبح‌ها بعد از بیدار شدن بهتر است.
🌸بالباس راحتی انجام دهید.
🌸مدیتیشن را جدی نگیرید مانند خوردن آب آن را انجامش بدین.
🌸در هنگام گرسنگی اصلا انجامش ندین.
🌸فقط به آرامش فکر کنین افکار مزاحم ذهن رو تو این ۱۵ دقیقه دور بریزین.

 

🖍مراحل انجام مدیتیشن

🌸جای آرامی رو پیدا کنین دراز بکشین و سپس چشمانتان را ببندید می‌توانید از یک موزیک بی‌کلام و آرام مخصوص مدیتیشن هم استفاده کنید. به ترتیب از بالا، دست، کمر و پای خود را تصور کنید که در حال آرام شدن هستند حدود ۴ دقیقه وقت خود را صرف آرام کردن بدن کنید بعد از آرامش تمام بدن، خود را درجایی رؤیایی مثل طبیعت، جنگل، دریا، تصور کنید و احساس کنین هیچ دغدغه کاری مالی و شغلی ندارین و فقط خوشحال هستین و به تمام آرزو‌های خود رسیدین.

 

🌸با تمام وجود احساس می کنید یعنی با حواس پنج‌گانه، هرچه دوست دارید شادی کنید هر کاری را که دوست دارید انجام دهید فقط کارهای مثبت که حس شادی در شما ایجاد می‌کند بگذارید خوب در این رویا غرق بشین و از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه می‌تونین تو این حال بمونین بعدش با شمارش برعکس از این حالت خارج بشین. از ۱۰ شروع کنین و به عدد ۱ رسیدید آروم آروم چشماتون رو را بازکنین حدود ۲ دقیقه ای تو جای خودتون بمونین و بلند نشین حس خودتون رو برسی کنین تفاوت قبل و بعد را مورد برسی قرار دهید؛ و خواهید دید که چقدر حال شما بهتر شده است.
🌻امروزه با مدیتیشن و مراقبه بیماری‌ های زیادی را با کنترل ذهن درمان می‌کنند پس آن را جدی بگیرید. می‌توانید هرروز مدیتیشن را انجام دهید و ذهن خود را آرام و آرام کنید توجه کنید برای رسیدن به اهداف یک ذهن آرام نیاز دارید تا خوب برای شما تصمیم بگیرد و برنامه‌ریزی کند.

  • ۹۹/۰۱/۰۷
  • محمدسالار کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی