فکر سبز

آموزش موفقیت و قانون جذب و رشد فردی

فکر سبز

آموزش موفقیت و قانون جذب و رشد فردی

  • ۰
  • ۰

آموزش ریلکسیشن

ریلکسیشن (Relaxation) به عنوان یک تکنیک مفید و کارآمد در کاهش استرس و اضطراب شناخته شده است. در این تکنیک، شما با استفاده از تمرکز بر روی تنفس و بدن خود، به سیستم عصبی خود اجازه می دهید که در معرض وضعیتی آرامش بخش قرار بگیرد و فشار را کاهش دهد.

برای شروع، می توانید این روش را با رویارویی با یک محیط آرامش بخش شروع کنید. ممکن است بخواهید این روش را در یک اتاق تاریک، با موسیقی آرام و یا حتی در طبیعت انجام دهید.

  1. نشستن در موقعیت مناسب: برای شروع، شما باید در یک محیطی آرام و بی صدا نشسته و روی صندلی یا فرشی راحت بنشینید.

  2. تمرکز بر تنفس: با بسته کردن چشمان، توجه خود را به نفس خود برده و به شیوه عمیق و آرام آن تمرکز کنید.

  3. تکرار عبارات آرامش بخش: می توانید به طور مداوم، عبارات آرامش بخشی را تکرار کنید. مثال: "من آرام هستم، من مطمئن هستم، من از خودم مراقبت می کنم."

  4. تمرین نوروموسولار: شما می توانید با شروع از پایین به بالا، هر قسمت از بدن خود را تنش داده و سپس آن را آرام کنید. مثال: بازوها، سر، گردن و شانه ها و غیره.

  5. تمرین تصویرسازی: شما می توانید تصویری از یک محیط آرامش بخش مثل یک ساحل یا کوهستان را در ذهن خود تصور کنید و به طور آرام به تصویری که در ذهن خود تصور کرده اید بپردازید.

با ادامه دادن تمرینات یلکسیشن، می توانید به سیستم عصبی خود اجازه دهید که در معرض حالت آرامش بخش قرار بگیرد و در نتیجه فشار و استرس خود را کاهش دهید.

  1. تمرکز بر تنفس: با ادامه تمرکز بر نفس، تمرکز خود را به نواحی مختلف بدن خود منتقل کنید و به تدریج برای مدت طولانی تری تمرین کنید.

  2. تنظیم تنفس: با تنظیم تنفس خود، سعی کنید به تدریج تنفس خود را آهسته کنید و در نتیجه آرامش خود را بیشتر کنید. می توانید به طور ناخودآگاه به تعداد تنفس خود توجه کنید و تنفس خود را به طور آرام و متناسب با نیاز بدن خود تنظیم کنید.

  3. امواج مغزی: برای وارد شدن به حالت تتا و آرامش بیشتر می توانید از امواج مغزی کمک بگیرید.

  4. ادامه تمرین: سعی کنید به صورت منظم این تمرین را انجام دهید تا به عنوان یک عادت و مهارت ثابت در زندگی خود تثبیت شود. می توانید در هر زمانی که احساس استرس یا اضطراب داشتید، این تمرین را انجام دهید تا به سیستم عصبی خود کمک کنید که در معرض وضعیتی آرامش بخش قرار بگیرد.

اگر به طور مرتب این تکنیک را انجام دهید، می توانید به سیستم عصبی خود کمک کنید که بهترین وضعیت خود را داشته باشد و در نتیجه، احساس بهتری از خود داشته باشید.

  • ۰۲/۰۱/۲۶
  • محمدسالار کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی